وی افزود: ما می‎دانیم که همه این اقدامات با هدایت امریکا و اسراییل است و اگر امروز عربستان برای امریکا و اسراییل دم تکان می‎دهد، از سر درماندگی و استیصال است و در پی شکست‌های مختلفی است که سعودی‎ها در جبهه سیاسی در منطقه داشته‎اند و امروز فکر می‎کنند با توسل به زور و حمله می‎توانند این شکست‌ها را جبران کنند.

خطیب جمعه شهرستان میاندورود با اشاره ه اینکه عربستان مرموزانه وارد کشورهای سوریه، عراق، بحرین، لبنان و دیگر کشورها شد و هر چند خود را معرفی نکرد اما شکست خود را فهمید و امروز از سر استیصال اقدام به این کار کرده است، بیان داشت: در تاریخ یمن نیز در گذشته نه چندان دور سعودی‎ها ۶ مرتبه به مردم یمن حمله کردند و همیشه شکست خورده‎اند، ولی باز هم این آزمون و خطا را در یمن انجام می‎دهند که قطعا همان‌طور که رهبری فرمودند، به شکست سعودی‎ها خواهد انجامید و ما این اقدام ناجوانمردانه عربستان در نسل‌کشی مردم یمن را محکوم می‎کنیم.

این مسئول موضوع اخیر تعدی و تجاوز سعودی‎ها به زائران ایرانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: هتک حرمت و بی‌ادبی و بی‌حرمتی که نسبت به زائران انجام داده‌اند برای ما خیلی سخت و گران است که در کشوری که ادعای ام‎القرا بودن دارد و بزرگان آن ادعای خادمین‌الحرمین بودن دارند، نسبت به زائران خانه خدا که حالات آنها تماما معنوی است چنین اهانت و بی‌ادبی و جسارتی را انجام می‎دهند.

امام جمعه میاندورود ادامه داد: این مساله طبیعی است و خود آنها نیز می‎فهمند که این کار شرعا و عقلا و عرفا و قانونا خلاف است و قابل پیگرد قانونی است و علما و مراجع موضع گرفته‎اند و خیلی شفاف باید گفت: با این اوضاع و احوالی که امروز وجود دارد آیا ضرورتی دارد که عمره و سفرهای مستحبی عمره ادامه پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان میاندورود با اشاره به تهیه یک طرح یک‌فوریتی ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این نمایندگان خواستار لغو سفرهای عمره شده‌اند که کار بسیار مهمی است.

رسولی تاکید کرد: همه باید نسبت به این قضیه موضع بگیرند و با توجه به اینکه همه ما عاشق و آرزومند مکه و مدینه هستیم این سفر مستحبی را تعطیل کنیم و از این طریق موقتا یک فشار بر سعودی‎ها بیاوریم تا بفهمند که چه اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه یک عذرخواهی ساده فایده‎ای ندارد، تصریح کرد: اینکه شخص در دادگاه آنها محکوم به انجام خلاف شرع شود ابتدایی‌ترین حق ما است و نباید به این اندازه اکتفا کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید با همبستگی مردم حتی آنهایی که ثبت‌نام کرده‎اند و پول داده‎اند اعلام کنند که ما حاضر نیستیم به این سفر برویم و من نیز همانند همه مردم و همه سیاسیون در کنار علما و مراجع این موضع را دارم و اقدام عملی انجام می‎دهم.

وی در پایان با بیان اینکه بنده در روز ۲۴ فروردین عازم حج هستم و همه کارها انجام شده است اینجا اعلام می‌کنم به خاطر ابراز تنفر و محکومیت دولت سعودی و برای حمایت از مردم مظلوم ایران و نظام اسلامی و جامعه اسلامی این سفر را لغو می‎کنم و خواست ما از دولت این است که تا زمانی که این وضعیت اصلاح نشده عمره را لغو کند.